lördag 23 februari 2013

9B

Hälsningar från ett varmt och skönt Barbados.

Ha ett bra sportlov, koppla av och försök samla energi genom att vara ute och sporta mycket. 

Jag har börjat få in era tidningar om olika världsreligioner och andra livsåskådningar. Det ska bli intressant att läsa era arbeten. Jag hoppas att ni tyckte det var intressant att läsa varandras tidningar. (Jag har fått reda på att ni inte hann läsa varandras tidningar. Det var synd. Jag rekommenderar att ni gör det på er fritid. Det är säkert en intressant läsning och det är bra att jämföra sitt egna arbete med andras.)

Efter sportlovet kommer ni att få fundera över vad människan är kapabel till. Hur människor genom alla tider har behandlat varandra. Det är en mörk och hemsk historia men ändå viktig att ha kunskap om.

Ni kommer att börja med att studera slaveriet då och nu under veckorna 10 och 11. Jag hoppas att det kommer att vara ett intressant grupparbete. Efter det arbetar vi med första och andra världskriget under veckorna 12 och 16. Ni kommer att redovisa era kunskaper om detta i samband med att ni redovisar era världskrigsböcker v15. Efter detta kommer ni att få studera andra folkmord som har skett i världen under veckorna 17-18. Ni får studera olika folkmord som ni får redovisa muntligt inför varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar